Recenze: Krátký druhý život Bree Tannerové

Autor: Stephenie Meyerová
Rok vydání: 2010
Sága: Twillight
Cena: 200Kč
Vazba: pevná
Počet stran: 192

Kniha je dobrobružná, napínavá a zamilovaná. Ale taky velmi smutná. Nejhorší je že víte, jak to skončí. Nemyslím tím, že mi vadí, že vím jak to skončí (dobře, teď jsem to asi trochu zašmodrchala). Vadí mi, že vím, že nakonec nebude žádné 'šťastně až navěky'. Že vím, že tam nakonec všichni pomřou a uvědomuji si tu tragédii. Jak by to všechno bylo krásné, kdyby Meyerová nebyla tak brutální! :D

SPOILER! TENTO TEXT VYZRAZUJE ZÁPLETKU KNIHY

Bree bylo patnáct když ji Viktorie proměnila. Žila na ulici a Rileymu uvěřila, protože jí koupil cheesburger. Když se v doupěti novorozených setká s Diegem a vyjdou spolu na lov, dozví se, že můžou chodit na světlo (Riley jim tvrdil, že by schořeli). A (toho blba) Diega nenapadne nic lepšího než to říct Rileymu, kterému věří. Ten mu urve veškeré "nepotřebné přívěsky" na těle. Rty, uši a mnoho dalšího. Když se pak novorození jdou střetnou s Cullenovci, Bree má možnost uniknou. Ale ona si myslí, že Diego pořád žije a čeká na ní v bitvě. Když ji dojde to, že Diego v bitvě není, vzdá se Carlislovi. Ten by jí nechal přežít, ale Volturiovi rozhodnou jinak.

KONEC SPOILERU! NÁSLEDUJÍCÍ TEXT NEODSAHUJE NIC, CO BY VYZRAZOVALO OBSAH KNIHY

A co o knize říká sama Stephenie? Tuto reakci jsem našla na webu www.stmivani.eu. Konkrétně zde.

Pro mě samou je vydání této novely překvapením. Nikdy jsem totiž nezamýšlela publikovat tento příběh jako samostatnou knihu. Začala jsem ho tvořit již dávno - ještě předtím, než vyšlo Stmívaní. V té době jsem dělala úpravy na knize Zatmění a ponořena do mého upírského světa jsem často přemýšlela o novorozených upírech. Představovala jsem si jejich stránku příběhu a postupně jsem začala psát o posledních dnech dějové linie z perspektivy Bree. O tom, jaké je to být čerstvě zrozeným.

K příběhu jsem se z plezíru vracela v přestávkách mezi editováním ostatních románů ságy Stmívaní. Později, když vznikl koncept knihy Twilight Saga: The Official Guide (oficiální průvodce ságou), pomyslela jsem si, že by to mohlo být vhodné místo pro zařazení příběhu Bree. Její vyprávění je hezkým doplněním Zatmění. Objasňuje mnohé věci, o kterých Bella nevěděla. Proto jsem se rozhodla zápisky oprášit a dokončit pro uveřejnění v Průvodci.

Ve stejném čase přišel text vhod pro filmovou verzi Zatmění. Melissa (Rosenbergová, scenáristka) mě zahrnula otázkami o tom, co přesně se událo v Seattlu, jak si počínala Victorie, jaký byl Riley a tak dále. Ukázala jsem ji, co jsem do té doby napsala a později jsem odevzdala dokončený text režisérovi Davidovi Sladeovi. David požádal Xaviera, Bryce a Jodelle (představitelé Rileyho, Victorie a Bree), aby si to také přečetli, takže všichni herci měli ještě před spuštěním kamer bohaté podklady pro své filmové postavy. Byla jsem moc ráda, že se do filmu dostane i tenhle aspekt příběhu a těšila jsem se na jeho publikování v Průvodci.

Nakonec se však ukázalo, že můj "krátký příběh" by měl v tlačené podobě téměř 200 stran. Byl příliš dlouhý na to, aby se vešel do Průvodce - pokud z toho neměl vzniknout svazek těžký jako oxfordský slovník. Tenkrát za mnou přišel můj vydavatel s nápadem vydat příběh Bree jako samostatnou knihu. Jednou z největších výhod bylo, že by vyšla dříve než film, díky čemu by se lidé seznámili s Bree ještě před návštěvou kina. To mi zavonělo a rozhodli jsme se tuto myšlenku zrealizovat...

Já tu knihu miluji. Co ty? Poděl se pod článkem. :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa